حیطه های شناختی دروس ریاضی

ضمن سلام وخسته نباشید به کلیه همکاران نمرات اختصاص یافته به سطوح شناختی دروس ریاضی خدمتتان تقدیم میگردد:



1)دانش: ازدانش آموزان خواسته شود آنچه را که آموخته اند دقیقا ارایه دهند.مانندتعاریف-متون-صورت قضایا و...


2)درک وفهم:دانش آموزان به شکلی مورد ارزیابی قرارگیرند که آنچه را درکتاب درسی فرا گرفته اند با بیان خود توضیح دهند.


  3)کاربرد:دانش آموزان با سوالاتی مواجه شوند که برای پاسخ آنها بایستی ازاصول علمی وقضایا و فرضیه هایی که فراگرفته اند استفاده نمایند.


4)تجزیه وتحلیل: برای ارزیابی دانش آموزان در خصوص کسب مهارتهای بالا لازم است سوالاتی ارائه گردد که فرا گیران بتوانند نسبت به تجزیه وتحلیل معلومات خود وایجاد ارتباط منطقی بین اجزاء وبین هرجزء با کل بپردازد.


5)ترکیب:دانش آموزان با سئوالاتی مواجه شوند که بتوانند با اجزاء ارائه شده آن یک مفهوم جدید و نو ظهور را ارائه دهد.


6)ارزشیابی:ارائه سئوالات به گونه ای که دانش آموز توانایی داوری و قضاوت در باره ارزشها و اندیشه ها وروشها وراه حلهای گوناگون را برای هدفی معین داشته باشد.


ردیفنام درسدانشدرک وفهمکاربردتجزیه وتحلیلترکیبارزشیابیجمع نمرات
    1ریاضی 1و2و3   36.5   6.5   1.75    1.25    1     20
     2هندسه 1و2    3    6.5    6.5 1.75     1.25      1      20
     3جبر وحسابان    3    6.5     6.5   1.75  1.25       1 20    
   4آمار    4   6.5     7    1    75.   75.    20
    5ریاضی عمومی 1و2    2   5.25   5.25      1    75.     75.    15
    6دیفرانسیل وگسسته و تحلیلی وریاضی پایه     2    5.25   5.25     1    75.     75.    15

                  گروه ریاضی شهرستان دورود