دلایل افت نمرات ریاضی

                                                                  به نام خدا

                                        دلا یل افت نمرات ریاضی دانش آموزان شهرستان دورود

  مهمترین دلیل افت نمرات ریاضی (3) رشته تجربی و همچنین درصد قبولی پایین آن نسبت به دروس دیگر

 درجلسه ای که با همکاران ریاضی به بحث وتبادل نظر گذاشته شد هدایت اشتباه دانش آموزان به رشته تجربی می باشد چون اکثر دانش آموزانی که به این رشته ثحصیلی هدایت میشوند در درس ریاضی ضعیف می باشند زیرا شرط ورود به این رشته نمره ریاضی حداقل 10میباشد که اکثرا با حداقل نمره به اجبار یا دلخواه وارد این رشته میشوند.

 در درس حسابان هم افت یک درصد را داریم که زیاد چشمگیر نمیباشد ودلیل عمده آن میتواند آشنا نبودن بعضی از دانش آموزان باسوالات امتحان نهایی باشد چون دبیرستانهای عادی مانند شاهد ونمونه نمی توانند کلاسهای فوق برنامه متعدد برای دانش آموزان برگزار کنند وهمین امرباعث افت دانش آموزان مدارس عادی شده ودرصد قبولی کل دانش آموزان را تحت تاثیرخود قرارمیدهد دلیل دیگرافت درس حسابان نسبت به جبروهندسه(2) تنوع درسوالات حسابان میباشد که نسبت به دودرس فوق آزادی عمل بیشتری درطرح سوال وجود دارد زیرا اگرچندین نمونه سوال امتحانات نهایی رادردودرس هندسه وجبر مقایسه کنید این به وضوح مشخص است.

 دلیل افت شدید در درس ریاضی (1) می تواند به علت جدیدالتالیف بودن کتاب ریاضی (1) باشد

 درس ریاضی (2) مربوط به رشته های ریاضی وتجربی است ودلیل افت آن وهمچنین هندسه (1) بیشتر مربوط به دانش آموزان رشته تجربی می باشد که اکثر آنها با درک هندسه مشکل دارنند.

 دلیل افت ریاضی سوم انسانی هم میتواند این باشد که این درس چون نهایی نمیباشد دانش آموزان اهمیت چندانی به آن نمیدهند وفقط برای نمره ده (10) آن را میخوانند.

 در ریاضی (3) فنی نیزبه علت ضعف دانش آموزان در درس ریاضی هرساله با این مشکل روبرو هستیم وبرای رفع آن باید کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان دایر کرد وآنها رابا نمونه سوالات نهایی آشنا کرد.

                                            گروه ریاضی شهرستان دورود

                                                          سرگروه:عزیزی-- حسنپور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد